Gå tilbage til forumoversigten

Emne: Berufsverbot og indoktrinering

Af: Claus Andersen

11/08-2003 20:03

Berufsverbot og indoktrinering, disse begreber kender vi fra 70´erne.
Mccarthyismen og Stalins udryddelse af anderledes tænkende kender vi fra 50´erne og så havde vi jo heksebrændingen i Middelalderen. Er det nogle af disse foranstaltninger Per Hovgaard, Dansk Folkeparti, vil have indført for at overvåge min undervisningsform?

I et debatindlæg i JP Århus mener Per Hovgaard at jeg er enøjet og manipulerende i min fremstilling af nydanskernes muligheder for at komme på arbejdsmarkedet og der er stor grund ”til at være årvågen overfor deres undervisningsform”. Her må jeg lige bemærke at jeg vist kun har skrevet et enkelt indlæg omkring vores indvandrere og bl.a. ikke har foreslået Per Hovgaard at valfarte til Gentofte.

Alle, der ønsker at ytre sig til den danske offentlighed, kan gøre det ifølge vores Grundlov og den ret bruger Per Hovgaard, men det har også altid været en væsentlig del af dansk demokratisk kultur og frisind, at mindretal og anderledes tænkende skal respekteres og behandles ordentligt. Jeg vil foreslå Per Hovgaard at læse George Orwell´s bog ”1984”. I denne bog fortælles om diktaturstaten Oceania, der med sit ”tanke-politi” forfølger alle anderledes tænkende, med overvågningskameraer og skilte med ”Big Brother is watching you”. En anden interessant bog er Arthur Millers " Heksejagt", her skal man bare ændre kommunister til indvandrere.

Jeg underviser i grundlæggende IT og møder de forskellige politiske holdninger hos mine kursister, der afspejler dagens Danmark, men jeg er ikke ansat af PC-Gruppen til at formidle politiske holdninger, men ansat til at undervise i IT. Min mening, som privat person, er vel en ret jeg kan udøve på lige fod med Per Hovgaard. Jeg skal, og vil ikke, være underlagt en ”videns-rindalisme” og middelmådighed, der udtrykker holdningerne på ”parnasset” inden for de områder, der har mit engagement – frivilligt socialt arbejde, de ledige og vores indvandrere. Men man kan ikke levere ordentlig undervisning, hvis ikke den er båret af holdninger. Undervisningen bliver ganske enkelt kedelig og uvedkommende, hvis ikke lærere og elever tør tage stilling. Neutral undervisning er kun halv undervisning. Per Hovgaard har dog intet at frygte. IT-undervisning er faktuel viden og sjældent basis for store samfundsdiskussioner.

Dansk Folkeparti (DF) er et parti, hvor mangelen på respekt for anderledes tænkende, for ytringsfrihed og demokratiet kan ligge på et meget lille sted. Og hvad er næste skridt? At folkeskolelærere, kommunalt ansatte, læger eller hjemmehjælpere skal registreres og overvåges, fordi de udtrykker en anden mening end DF eller har holdninger til vores fælles velfærdssamfund?

Så selvom jeg er kommet i Per Hovgaards ”lille sorte bog” vil jeg lige citerer Søren Kirkegård:
”I betrængte følelsesmæssige situationer ophører fornuftens sandheder med at eksistere”.

Det er nødvendigt at være oprettet som bruger på DKby.net for at lave indlæg. Såfremt du allerede er oprettet som bruger skal du blot logge på via nedenstående formular ellers kan du gratis oprette en bruger ved at klikke her!

Emailadresse:  
Adgangskode:

ANNONCE PÅ DKBY.NET

ANNONCE PÅ DKBY.NET

ANNONCE PÅ DKBY.NET

ANNONCE PÅ DKBY.NET

Google
Web Site